Brži 65 puta od zvuka

Golemi asteroid prohujat će večeras pokraj zemlje

Potencijalno opasan asteroid će proletjeti pored Zemlje brzinom od oko 84.490 kilometara na sat.
Sci-Tech / Svemir | 01. 11. 2022. u 12:29 Bljesak.info

Asteroid 2022 RM4 će u utorak oko 19:26 sati po hrvatskom vremenu proći 2,2 milijuna kilometara od zemlje. Procjenjuje se da je asteroid promjera 740 metara, što je gotovo isto kao i Burj Khalifa, najveća zgrada na Zemlji koja je visoka 828 metara.

U blizini Zemlje će putovati 23,4 kilometara po sekundi ili 84.490 kilometara na sata, što je 65 puta brže od brzine zvuka, izvijestio je Daily Mail. NASA je objavila da je asteroid potencijalno opasan zato što će se Zemlji približiti na manje od 7,48 milijuna kilometara, ali se ne smatra da će predstavljati opasnost, prenosi Zimo.

Iako će nam biti na udaljenosti šest puta većoj od udaljenosti između Zemlje i Mjeseca, asteroid je označen kao objekt u blizini Zemlje (engl. near-Earth object ili NEO), zbog čega NASA prati njegovu putanju.

NEO-ovi su kometi i asteroid koje je gravitacijska sila obližnjih planeta privukla u orbite koje ih dovode u susjedstvo Zemlje, objavila je NASA.

Iako će nam biti na naizgled velikoj udaljenosti od 2,2 milijuna kilometara, to u kontekst astronomije nije daleko.

To je jako blizu za asteroid te veličine, rekao je astronom Tony Dunn sa sveučilišta u San Franciscu te dodao da je 2022 RM4 veći od asteroida koji je prije 50.000 godina pogodio američku saveznu državu Arizonu i iza sebe ostavio velik krater.