Tvrde znanstvenici

Glazba pomaže djeci da bolje nauče matematiku

Glazba najviše pomaže u učenju aritmetike, ima veći utjecaj na mlađe učenike i one koji uče osnovne matematičke pojmove
Sci-Tech / Znanost | 29. 06. 2023. u 10:07 Bljesak.info

Glazba može učiniti matematiku ugodnijom, zaokupiti učenike i pomoći im da ublaže strah ili tjeskobu koju mnogi osjećaju na spomen matematike.

Motivacija se lako može povećati i učenici bi mogli više cijeniti matematiku, čak je i zavoljeti, piše znanstveni časopis Educational Studies.

Tehnike za uključivanje glazbe u lekcije matematike kreću se od ritmičnog pljeskanja pri učenju brojeva i razlomaka do korištenja matematike za dizajniranje glazbenih instrumenata.

Meta analiza

Prijašnja istraživanja pokazala su da djeca koja su bolja u glazbi također bolje napreduju u matematici. Ali sve dosad nije bilo sasvim jasno može li poučavanje glazbe poboljšati i znanje matematike.

Kako bi saznala više, turska istraživačica dr. Ayça Akın s Odsjeka za softversko inženjerstvo na Sveučilištu Antalya Belek usporedila je rezultate čak 55 studija, objavljenih između 1975. i 2022. godine, u kojima je sudjelovalo gotovo 78.000 mladih, od vrtiće dobi do studenata.

Ova meta-analiza uključila je razne vrste glazbenih intervencija: od pjevanja, slušanja i skladanja glazbe, preko sviranja različitih instrumenta, samostalno ili u grupama, do projekata u kojima je glazba integrirana u lekcije iz matematike, javlja Bug.

Rezultati istraživanja

Pokazalo se kako je korištenje glazbe, bilo u zasebnim lekcijama ili kao dio nastave matematike, povezana s većim napretkom u matematici. Najveći učinak imala je integrirana nastava gdje je 73% učenika pokazalo značajno bolje matematičke rezultate od vršnjaka koji se nisu služili glazbom.

Istovremeno, bolje rezultate iz matematike postiglo je i 69% učenika koji su učili svirati instrumente i 58% učenika koji su imali normalnu glazbenu nastavu.

Rezultati također pokazuju da glazba najviše pomaže u učenju aritmetike i ima veći utjecaj na mlađe učenike i one koji uče osnovne matematičke pojmove.

Simetrija simbola

Matematika i glazba imaju mnogo toga zajedničkog, poput upotrebe simetrije simbola. Oba predmeta također zahtijevaju apstraktno mišljenje i kvantitativno zaključivanje, ističe dr. Akin. Aritmetika bi se mogla posebno dobro podučavati kroz glazbu jer su temeljni koncepti, poput razlomaka i omjera, temeljni i za glazbu.

Na primjer, glazbene note različitih duljina mogu se predstaviti kao razlomci i zbrojiti kako bi se stvorilo nekoliko glazbenih taktova.

Integrirane lekcije mogu biti posebno učinkovite jer omogućuju učenicima da izgrade veze između matematike i glazbe te pružaju dodatne prilike za istraživanje, tumačenje i razumijevanje matematike.