Na petak 13.

Asteroid nas je promašio ''za dlaku''

Prošloga petka, prigodno 13. u mjesecu, pored Zemlje je na manje od 400 kilometara proletio asteroid 2020 VT4, kojeg astronomi nisu otkrili prije nego nam se približio. Bio je promjera 10-ak metara.
Sci-Tech / Svemir | 19. 11. 2020. u 08:19 Bljesak.info

Ovoga ljeta astronomi su snimili asteroid 2020 QG, promjera oko tri metra, koji je tada bio prošao pored Zemlje na "samo" 2.900 kilometara.

Ono što je bilo tom prilikom značajno jest činjenica da asteroid nije bio otkriven na prilasku, već na odlasku od najbliže točke u kojoj se našao, te da je to bio rekord po pitanju malene udaljenosti.

Naime, ovaj asteroid tada je bio najmanje udaljen od Zemlje, a da ga njezina gravitacija nije privukla, nego je nastavio put svemirom. Neslavni rekord ovog asteroida oboren je prošloga tjedna, javlja Bug.

U petak, 13. studenoga, pored Zemlje je protutnjao novi asteroid, sada nazvan 2020 VT4, promjera između 5 i 11 metara. Niti njega astronomi nisu uspjeli primijetiti prije nego nam se približio, već su ga snimili tek na odlasku.

Njegova je pak putanja bila značajno bliža od svih dosadašnjih sličnih slučajeva – prošao je na samo 374 kilometra (s tolerancijom mjerenja od 25 km) od Zemlje, što je otprilike visina orbite Međunarodne svemirske postaje ili Starlinkovih komunikacijskih satelita.

Iako se ovako približio Zemlji i "dotaknuo" njezinu atmosferu, 2020 VT4 ipak se odupro gravitaciji, načinio oko četvrt kruga oko našeg planeta i nastavio dalje svojim putem.

Ovaj bliski susret značajno mu je skratio orbitu, do sada dugu oko godinu i pol, što znači da će ubuduće češće navraćati "u naše krajeve", tj. prelazit će preko Zemljine orbite otprilike svakih 315 dana.

Sljedeći bi nam se puta mogao u relativnoj blizini naći tek u studenome 2052. godine, kada će Zemlja od njegove putanje biti udaljena (po sadašnjem izračunu) oko 2,9 milijuna kilometara.

Mjesto bliskog susreta, gledano sa Zemlje, ovoga je petka 13. bio južni Tihi ocean, tako da i eventualni udar asteroida ne bi prouzročio materijalnu štetu.

Vrlo vjerojatno bi se raspao u atmosferi, a njegovi ostaci rasuli bi se pacifičkim prostranstvima.

U vrijeme prolaska asteroida pored Zemlje, Međunarodna svemirska postaja bila je iznad južne Argentine. Čak i da se nalazila još bliže lokaciji gdje je proletio 2020 VT4, šansa za sudar bila bi iznimno malena.