Polarna svjetlost

Stiglo novo objašnjenje o Svemiru

Polarna svjetlost na svim planetima onim na Neptunu ima zajedničko objašnjenje…
Sci-Tech / Svemir | 19. 07. 2023. u 12:01 Bljesak.info

Polarna svjetlost na svim planetima osim na Neptunu ima zajedničko objašnjenje, nagovještavaju istraživači u izvještavaju od 18. srpnja u časopisu Nature Communications.

Merkurova polarna svjetlost je savršenog karaktera, prenio je portal Science News.

Dok umjerena Zemlja dobiva nebeske svjetlosne emisije preko svojih polova, pakleni Merkur dobiva nevidljive trake rendgenskog zračenja koje se lijepe za njezinu suncem obasjanu površinu.

Ali koliko god da izgledaju vanzemaljske, Merkurove rendgenske polarne svjetlosti imaju mnogo zajedničkog sa Zemljinom polarnom svjetlošću i s polarnom svjetlošću širom Sunčevog sustava, prenosi Tanjug.

Znanstvenici su sada izravno pokazali da fluktuacije u Merkurovom magnetnom polju mogu odbaciti elektrone prema planeti, gdje oni na kraju padaju i izazivaju polarnu svjetlost rendgenske svjetlosti.

Čini se da je ovaj proces, nazvan taloženje elektrona, praktično univerzalan u Sunčevom sustavu: uzrokuje polarni svjetlost na svakoj planeti s globalnim magnetnim poljem osim na Neptunu, navode istraživači.

Čak i Mars, koji ima samo lokalizirana magnetna polja, ima polarnu svjetlost izazvanu kišom elektrona.