Stižu fotografije

Ljubitelji svemira zabilježite u kalendare 12. srpanj

Iz NASA-e je objavljeno kada će James Webb započeti s operativnim radom. Njihova prva znanstvena meta i dalje je tajna, pa se kao prva objava očekuje nešto zaista spektakularno
Sci-Tech / Svemir | 26. 06. 2022. u 19:40 Bljesak.info

Ljubitelji svemira zabilježite u kalendare 12. srpanj

Kao što već znamo svi mi koji pratimo James Webb, od njegove izrade, preko lansiranja, pa do svakog detalja uštimavanja instrumenata, ovoga ljeta najnapredniji svemirski teleskop počet će zaista snimati duboki svemir i raditi ono za što je namijenjen.

NASA, ESA i CSA već su postigle dogovore oko prvih nekoliko desetaka ciljeva ovog znanstvenog instrumenta, i oni su manje-više poznati, svi osim – prvoga. Naime, prva lokacija prema kojoj će Webb biti usmjeren čuva se kao iznenađenje, kako bi te fotografije ušle u povijest i privukle pozornost javnosti.

Iako ne znamo za kakav se, vjerojatno vizualno vrlo atraktivan, cilj kontrola misije odlučila, sada znamo kada ćemo vidjeti prve povijesne rezultate s Webba. Bit će to, kako je najavljeno ovoga tjedna, 12. srpnja. Tada će biti objavljeni prvi spektroskopski podaci, kao i prve snimke u boji, koje će do tada prikupiti svemirski teleskop James Webb. Bit će to pravi prikaz ovog instrumenta i njegove snage, kažu iz NASA-e, piše bug.hr.

Neviđena razina detalja

"Objava prvih fotografija s Webba u boji pružit će nam svima jedinstven trenutak da zastanemo i divimo se pogledu kakav čovječanstvo nikada prije nije vidjelo", najavio je Eric Smith, jedan od vodećih znanstvenika teleskopa Webb te dodao: "Ove će slike biti kulminacija više desetljeća posvećenosti, talenata i snova – ali će istodobno biti samo početak".

"Cilj nam je da prve slike i podaci s Webba pokažu i moć instrumenata teleskopa, ali i da najave nadolazeće znanstvene misije. Sigurni smo da će isporučiti dugo očekivani "wow", kako kod astronoma tako i u javnosti", dodatno nam podiže očekivanja astronom Klaus Pontoppidan, koji također radi na projektu Webb.

Znanstvenici poručuju da sada znaju što će snimati, ali da "nemaju pojma" kako će to izgledati u Webbovoj izvedbi, s neviđenom oštrinom snimanja u infracrvenom spektru. Očekujmo, dakle, neočekivano... Odbrojavanje do tog trenutka pratite na ovom mjestu.