Larissa Cantarelli

Putuje svijetom na biciklu: Mostar je šarmantan grad

Cijelu kuću uspjela je staviti na bicikl, te je krenula u avanturu života, na put oko svijeta.
Lifestyle / Flash | 23. 11. 2022. u 11:00 A. Zadro | Bljesak.info

Tekst članka se nastavlja ispod banera

''Nebo je moj krov, prelijep pogled zar ne?'', s osmjehom je govorila Larissa Cantarelli, Brazilka koja je na svom biciklističkom putu svijetom, ljetos zastala i u Mostaru.

Larissa biciklom putuje po svijetu već tri godine, a na samom početku svog putovanja nije poznavala engleski jezik niti je prije bila profesionalni biciklist. Ali ništa je nije spriječilo da iskoči iz cipela udobnosti, svoju kuću i život stavi na bicikl i odvaži se na avanturu života.

A post shared by Larissa Cantarelli - GiraSó (@larissacantarelli)

''U Brazilu sam imala dobar život. Uradila sam skoro sve što diktiraju društvene norme. Završila sam fakultet, dala sam se pokrenula vlastiti biznis i razvela. I s 25 kada sam shvatila da sam ''uradila sve'' shvatila sam da mi treba nešto više, nešto veće što bih trebala uraditi sa svojim životom. Trebaju mi novi izazovi pomislila sam, moram izaći iz konfort zone, naučiti nove stvari i upoznati nove zemlje. Uvijek sam voljela putovati i zanimale su me nove kulture, ljudi ali voljela sam si praviti izazove. To je neki osobni razvoj i način ali i prilika da inspiriram i sebe i druge ljude da slijede svoje snove'', ispričala nam je ova entuzijastična Brazilka, dodajući kako joj je drugi bio da ode biciklom u Italiju jer ima talijanske korijene.

''Bicikliranje je samo instrument preko kojeg sam odabrala da imam ovo iskustvo. I vrlo sam sretna i zadovoljna svojim izborom, u to nema sumnje. Mislim da sam na pravom putu i osjećam se ispunjeno'', kazala je Larissa.

A post shared by Larissa Cantarelli - GiraSó (@larissacantarelli)

U Brazilu je kaže sudjelovala na projektima vezanim za mobilnost, vozila je bicikl svakodnevno ali ništa profesionalno, no za bicikliranje se odlučila jer joj je najjeftiniji način putovanja.

Do sada je kaže posjetila 20 zemalja.

''Počela sam u Portugalu išla kroz Španjolsku, Francusku, Švicarsku, Italiju, Hrvatsku, Crnu Goru, Albaniu, Makedoniju, Bugarsku, Tursku, Izrael, Palestinu, Egipat, Grčku, BiH, Mađarsku, Slovačku, Austriju i Njemačku.  Ali moj cilj je da s biciklom prođem cijelu Europu i druge zemlje na Bliskom istoku'', dodala je.

A post shared by Larissa Cantarelli - GiraSó (@larissacantarelli)

Nijednu zemlju kaže, ne može izdvojiti kao najdražu, jer svaka u kojoj e bila joj je posebna.

''Uvijek se povežem s lokalnim ljudima kulturama gastronomijom i velikodušnošću, u svakoj je nešto od ovog posebno. A Bosna i Hercegovina je jedno od mjesta koje je nadmašilo moja očekivanja. Kada sam stigla u Mostar (šarmantni grad) mogla sam vidjeti ljepotu ove zemlje, naišla sam na vrlo ljubazne ljude i vrlo lijepa mjesta bogate povijesti. Kao otvoreni muzej, znam da ima toliko toga za otkriti u Bosni i Hercegovini, sigurno se želim ponovno vratiti'', rekla je.

A post shared by Larissa Cantarelli - GiraSó (@larissacantarelli)

Hranu je u zemljama kroz koje je prošla teško ocijeniti, najbolju nije mogla izdvojiti, nedostaje joj brazilska kuhinja, ali su joj se svidjeli talijanski začini i hrana.

''Na putovanju sam upoznala nevjerojatne ljude i vidim koliko je ljudi s dobrim srcem i velikodušnošću. Tijekom svog puta puno me je ljudi primilo, pomoglo mi, dali mi hranu, mjesto za spavanje kupanje i najosnovnije stvari; kao priče o njima i njihovim mjestima gdje žive'', kaže Larissa.

Najstrašnije iskustvo do sada je imala u Turskoj, kada ju je u šatoru napao medvjed.

''Bilo je puno avantura i zanimljivih priča o kojima bi vam mogla pričati. Iz svake sam naučila ponešto. Trenutak u mom putovanju koji je bio vrlo emocionalan i zastrašujući za mene je bio kada sam kampirala u Tuskoj na vulkanskom jezeru i tu me napao medvjed, u šatoru. To je bilo zastrašujuće. Taj dan, srećom, nisam bila sama bila sam s drugim biciklistom. Ali bila sam užasno prestrašena, srećom nije bilo većih ozljeda ili štete. Moj šator je bio malo poderan i prijatelj mi je dobio ozljedu na stopalu, ali na kraju je sve bilo ok. Samo neočekivani strah. I nadam se da se više neću naći licem u lice s medvjedom'', ispričala je Larissa.

A post shared by Larissa Cantarelli - GiraSó (@larissacantarelli)

Tijekom putovanja kroz zemlje, kaže nije imala problema što je žena biciklistkinja.

''Uvijek sam dobrodošla i lijepo dočekana. Kao žena iz Brazila, koji i nije siguran, uvijek poduzimam neke mjere opreza za svoju zaštitu. Uvijek sam pažljiva prema ljudima koje susrećem na putu. Također ljude pitam kakvo je okruženje u koje sam došla tražim savjete, a ako osjetim neku opasnost uvijek poduzimam mjere i obraćamm se institucijama zadužene za sigurnost'', rekla je Larissa.

U nekim zemljama čak ju je i policija dobrovoljno pratila te su joj dali sigurnose savjete.

No nismo mogli ne upitati, kako se financira cijelo putovanje.

Za prvu godinu putovanja spremila se unaprijed i pripremila je novac za cijelu godinu.

''Zadnje dvije godine svog putovanja financiram se prodajući svoje razglednice, imam doprinos od pratitelja na Istragamu, a radila sam i turistički posao s grupom Brazilaca u drugim zemljama'', kaže ova avanturistica.

A post shared by Larissa Cantarelli - GiraSó (@larissacantarelli)

Putovati biciklom za nju je vrlo jeftino, jer na putovanjima ne plaća da spavam u hotelima.

''Većinom kampiram ili ostajem u volonterskom smještaju kod ljudi koje upoznajem na putu. Pravim si vlastitu hranu koju kupim u supermarketu i to mi pomaže da uštedim novac. Moj budžet za hranu je 100 eura mjesečno, ali to varira od zemlje do zemlje u kojoj putujem'', pojasnila je Larissa.

A post shared by Larissa Cantarelli - GiraSó (@larissacantarelli)

Njena obitelj u Brazilu za nju je kaže uvijek zabrinuta, ali su izrazito ponosni i podržavaju je.

''Moja obitelj u Brazilu me bodri i podupire, njihov sam ponos. Drago im je što putujem, ali su također i zabrinuti za mene, no navikli su vidjeti kćer da putuje'', dodaje.

Kada smo ranije razgovarali s Larissom, rekla je da joj je plan putovati do svoje 30 godine, no nije sigurna u svoj plan jer vrlo lako ga je prolongirati, a nakon ovog iskustva kazala je mogla bi živjeti bilo gdje u svijetu. Larissino putovanje možete pratiti i na njenim društvenim mrežama gdje redovito objavljuje detalje sa svog putovanja.

Kopirati
Drag cursor here to close