Staze, lica, predeli

Boška Ćavar ili kako izdati Bosnu usred Hercegovine 

Bošku Ćavar, naravno, sada odreda brane Hrvati, čine to čak i članovi HDZ-a, isti oni koji su je zbog članstva u Našoj stranci nazivali komunističkom babetinom.
Kolumna / Kolumne | 05. 11. 2022. u 10:32 Gloria LUJANOVIĆ

Tekst članka se nastavlja ispod banera

Boška Ćavar vjerojatno je najpoznatija mostarska umirovljenica i to zbog svog političkog i društvenog angažmana.

Ne poznajem je, nikad je nisam vidjela ni riječ s njom izmijenila, osim što redovito pratim njen Facebook profil na kojem redovito izvještava o tome što kuha, gdje šeta, koga posjećuje, ali i kako se bori, kao donedavno gradska vijećnica Naše stranke u Gradskom vijeću Mostara, za uglavnom – apstraktne stvari.

Apstraktne jer je bh. politički i društveni kontekst, pa čak sveden i na onu lokalnu razinu vlasti, i dalje duboko nacionalno i ideološki kontaminiran. I u takvom kontekstu, kao umirovljenica, hrvatske nacionalnosti i stanovnica zapadnog dijela Mostara, Boška Ćavar predlaže izgradnju parkova, pošumljavanje okolnih brda iznad Mostara, sadnju cvijeća i drveća po gradu ne bi li zelenilo usisalo koji stupanj u sebe za vrijeme ljetnih žega, traži naknade za trudnice, umirovljenike. 

Slavljena i hvaljena

Ukratko, radi sve ono što bi svakome od nas donijelo dobro. Međutim, iako 'slavljena' i 'hvaljena' prije četiri godine kada je kao odgovorna građanka podnijela kaznenu prijavu protiv hercegovačkih tajkuna koji su namjerili, u srcu grada, taman kod zgrade HDZ-a BiH, napraviti zgradurinu ili kakav tržni centar, a sve to, naravno, nelegalno, bez ikakvih dozvola, i na koncu spriječila devastaciju, nelegalnu gradnju i sačuvala park za sve oni koji u Mostaru žive i koji će u njega dolaziti, ovom ili onom prigodom, ubrzo će postati jedna od najvećih izdajnika među onim velikim dijelom ljudi koji se izjašnjavaju Bosancima, odnosno, Hercegovcima.

O Bošnjacima da se i ne govori. Premda je ovih prvih zanemarivih 1,5 % prema zadnjem Popisu stanovništva iz 2013. godine. 

Ta je građansko-bošnjačka nacionalistička klika, na početku političke karijere ove umirovljenice, u njoj vidjela nekakvu žensku verziju Željka Komšića. Imponiralo im je što nije u HDZ-u, što upornošću i vlastitim principima upravo 'staje na liniju' hercegovačkim tajkunima koje je, upravo, Čovićev HDZ stvorio. I radi to u srcu Mostara, baš preko puta zgrade u kojoj je smještena 'stožerna'. 

Razočaranje javnosti

Prvo razočaranje te javnosti u Bošku Ćavara uslijedilo je kada je bila suzdržana po pitanju izbora HDZ-ovog Maria Kordića za gradonačelnika Mostara kada je, također, bila javno linčovana kao izdajica građanske opcije i pripadnica pete kolone koja je u-ze-pe-ovcima predala Mostar.

Drugo razočarenje je ovo od neki dan kada je, ponovo, bila suzdržana po jednom, navodno, banalnom pitanju; onom o zastavama, obilježjima, vjerskim i nacionalnim. Iako je njena stranačka kolegica Irma Baralija podržala SDA-ovu paradu po kojoj se traži da se maknu zastave bh. Hrvata i križevi tamo gdje im nije mjesto, a gdje im je mjesto i gdje bi Hrvati trebali kačiti svoje simbole, logično je, najbolje da odlučuje SDA. U takvoj podloj manipulaciji, zlonamjernoj, a koja je, lako moguće dio nekakvih širih priča o zastava poput one u Novom Travniku prije nekoliko dana, kada je, također, SDA-ovcima zasmetala ta ista zastava, Boška Ćavar izabrala je biti suzdržana.

I tako suzdržana, postala je ponovno – žrtva govora mržnje, šovinizma, a prijetnje i poruke koje joj već danima stižu objavljivala je na svom Facebooku. Komentatorima ispod svojih objava, Ćavar uljudno i precizno objašnjava da nema smisla braniti nekom narodu da se identificira sa zastavama kakve on sam želi, da je to blesavo, suludo, da nitko nikome u BiH ne treba nametati simbole identiteta. I naravno, s tim stavom, Boška Ćavar stradava, od one iste bošnjačko-bosanske javnosti koja je u njoj vidjela, kako to vole reći, „poštenu građanku“, „poštenu Hrvaticu“, ali i od same Naše stranke kojoj je do jučer davala taj multietnički karakter.

Sada je odreda brane Hrvati

Članovi te lijevo-liberalne opcije napadaju svoju stranačku kolegicu, pozivaju na linč, prijete joj stranačkim organima, kojekakvim sudovima časti i priželjkuju da ju se izbaci jer je, naravno, izdala Bosnu i građanske vrijednosti. Boška Ćavar je, zapravo, izdala ideju nasilja, a nasilje je kad većina manjini pokušava nametnuti svoj zakon. Ovakav zakon o zastavama i vjerskim obilježjima kakav je predložen u Mostaru, u Sarajevu teško da ima tko predložiti, a još teže izglasati ga. U tom Sarajevu, lijevo-liberalna elita predvođena Predragom Kojovićem i Sabinom Ćudić odaje počast na mezaru Alije Izetbegovića. Bošku Ćavar teško mogu zamisliti da pali svijeću i sa sjetom gleda u grob nekadašnjeg predsjednika Herceg Bosne – Mate Bobana. 

Bošku Ćavar, naravno, sada odreda brane Hrvati, čine to čak i članovi HDZ-a, isti oni koji su je zbog članstva u Našoj stranci nazivali komunističkom babetinom. No, jedno je sigurno; ljudi poput Boške Ćavar u bh. politici nemaju što raditi, a kada u nju i dođu, čak i suzdržani postaju mete. Što bi bilo da su otvoreno za ili protiv? Ova je mostarska umirovljenica i političarka s kratkim iskustvom pokazala kako se to brani multietnički karakter BiH, ali i razotkrila, kao onu rupu u ulici Kneza Domagoja, tko ga to i zašto želi izbrisati. Ako je time izdala Bosnu i to usred Hercegovine, neka je. 

 

Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima osobni su stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala Bljesak.info. Navedeni stavovi ne odražavaju ni stav bilo koje ustanove, subjekta ili objekta s kojima je povezan autor.

Kopirati
Drag cursor here to close