Beč

Neandertalci nemaju čisto europsko porijeklo

Sci-Tech / Znanost | 24. 06. 2021. u 13:12 Bljesak.info

Do sada se smatralo da su se neandertalci razvili u Europi prije nekoliko stotina tisuća godina te da su se u područja zapadne i centralne Azije doselili tek mnogo kasnije - u posljednjih 70 000 godina. Međunarodni tim istraživača sa Sveučilišta u Beču, Sveučilišta u Tel Avivu i Hebrejskog sveučilišta u Jeruzalemu došao je do novih saznanja. Otkrića iz Nesher-Ramle u Izraelu, stara oko 130.000 godina, pokazuju da su preteče neandertalaca davno postojale i na Istoku.

Znanstvenici, koje je predvodio antropolog Gerhard Weber sa Sveučilišta u Beču, smatraju da je do razmjene između stanovništva Europe i Azije došlo mnogo ranije. Time pojava neandertalaca nije ograničena samo na Europu, što objašnjava zašto su geni modernog čovjeka rano prodrli u genom neandertalaca, iako se u to vrijeme nisu mogli sastati u Europi.

U početku su znanstvenici pretpostavljali da su se neandertalci u Europi ledenog doba postepeno razvijali uz tadašnje klimatske fluktuacije sve dok konačno "klasični neandertalci" nisu kolonizirali cijelu Europu i neka područja na Levantu. Neki od neandertalaca stigli su i do centralnog Sibira.

Međutim, tijekom iskopavanja u Nesher-Ramla pronađene su životinjske kosti, kameni alat i gotovo kompletna desna i slomljena lijeva tjemena kost, kao i dobro očuvana donja vilica sa zubima. Starost nalaza je sužena na period između 120.000 i 140.000 godina. Još uvijek je nejasno da li je ova regija bila izvor prvih preteča neandertalaca, ali ova otkrića ukazuju na to da neandertalci nisu imali čisto europsko porijeklo i da su širom Euroazije postojale populacije preteča.

Neandertalci su nestali prije 40.000 godina i bili toliko slični modernim ljudima da je došlo do miješanja i da svako od nas još uvijek nosi neke od njihovih gena.