Ax-3

Prvi turski svemirski putnik počeo provoditi znanstvena istraživanja

Članove posade tima Ax-3, koji su 20. siječnja sa SpaceX-ovom svemirskom letjelicom uspješno spojili s Međunarodnom svemirskom stanicom, dočekala je Ekspedicija 70, koja trenutno boravi u MSS-u.
Sci-Tech / Svemir | 22. 01. 2024. u 11:15 Bljesak.info

Prvi turski svemirski putnik Alper Gezeravci počeo je da provodi znanstvena istraživanja na Međunarodnoj svemirskoj stanici, objavila je u ponedjeljak Turska svemirska agencija (TUA), prenosi Anadolija.

Gezeravci i tri člana posade iz Španjolske, Italije i Švedske izvest će više od 30 znanstvenih eksperimenata i demonstracija na MSS-u u sklopu misije Ax-3. Gezeravci je prvi turski svemirski putnik i provest će 13 znanstvenih istraživanja tijekom 14-dnevnog boravka na MSS-u.

TUA navodi da prvi eksperiment, nazvan Extremophyte, koji je razvio Univerzitet Ege u Izmiru, nastoji da otkrije sljedeće generacije u biljkama koje se uzgajaju u svemiru i na zemlji.

Video: Axiom Mission 3 Launches to the International Space Station (Official NASA Broadcast)

Svemirska misija Ax-3, koju čini četveročlana posada, u kojoj je i prvi turski svemirski putnik Alper Gezeravci, 18- siječnja je započela svoje putovanje do Međunarodne svemirske stanice (ISS). Posada je poletjela iz NASA-inog svemirskog centra Kennedy u 16.49 sati, po američkom lokalnom vremenu (22.49 po centralnoeuropskom vremenu), na raketi Falcon 9 privatne kompanije za istraživanje svemira SpaceX.

Otprilike 150 sekundi nakon lansiranja, glavni motor je isključen i ostvareno je razdvajanje platforme. Nakon nekih 7,5 minuta, raketa Falcon 9 se vratila na Zemlju.

Gotovo devet minuta nakon lansiranja, drugi motor se također isključio.

Kapsula Dragon, koja je nosila posadu, aktivirala se nakon nekih 12 minuta od lansiranja.

Misiju Ax-3 predvodi Michael Lopez-Alegria, predstavnik SAD-a i Španjolske, dok posadu također čine Walter Villadei kao pilot iz talijanskih zračnih snaga i Marcus Wandt iz Švedske, predstavnik Europske svemirske agencije.