Imamo vremena

Otkriveno kad će se ugasiti Sunce

Iako je sudbina Sunca već sada poznata, ostaje pitanje šta će biti s njegovim planetarnim pratiocima?
Sci-Tech / Svemir | 16. 04. 2024. u 12:23 Bljesak.info

Za otprilike pet milijardi godina Sunce će neizbježno umrijeti, a Zemlja više neće biti mjesto pogodno za život - navode znanstvenici.

Nije jasno može li se Zemlja "pomaknuti" dovoljno brzo prije nego što je Sunce sustigne i spali u času svoje smrti.

Ali, čak i da to uspije, Zemlja bi izgubila svoju atmosferu i oceane te ne bi bila lijepo mjesto za život, ističu znanstvenici Sveučilišta Warwick u Velikoj Britaniji.

Studija otkriva sumornu budućnost za Suncu najbliže planete - Merkur i Venera predodređeni su da ih proguta Sunce.

Zemljin opstanak je neizvjestan i zavisi od njene orbitalne dinamike, kako se masa Sunca smanjuje, a gravitacioni utjecaj mijenja planetarne interakcije.

Ako Zemlja "za dlaku" izbjegne uništenje, transformirat će se iz trenutnog nastanjivog stanja u negostoljubiv svijet lišen atmosfere i oceana.

Analiza umrlih zvijezda - "bijelih patuljaka" - pokazuje da oni, ako su blizu, mogu raskomadati asteroide, mjesece i planete u manje dijelove zbog velike gravitacije tih ugaslih zvijezda.

Studija, objavljena u časopisima, zasniva se na 17-godišnjim podacima o tri različite bijele patuljaste zvijezde.

Te zvijezde pokazivale su periodične događaje zatamnjenja u skladu s raspadom planetarnih krhotina u orbiti, koje bi ti bijeli patuljci na kraju i "progutali".

Iako propast Zemlje možda neće biti tako kataklizmična kao ona opažena u studiji, vjerojatno će podleći širenju Sunca prije nego što i ono postane "bijeli patuljak", objavio je Science Alert.