Suvremena kritika kazališta i umjetnosti

FEDRA: Peti dan rezerviran za predstavu ''Kanata/m'rš u pozorište''

''Prodavnica budućnosti'' je suvremena satira. Tematski predstava tretira ''prežvakanu'' pobunu pojedinca spram amoralne većine u izopačenom društvu do granice apsurda.
Kultura / Kazalište | 18. 07. 2022. u 12:52 Bljesak.info

Petog dana Festivala FEDRA, 17.07., nakon okruglog stola, najmlađa publika je mogla uživati u još jednoj predstavi Dječije scene Teatra FEDRA Bugojno, ''Šareni igrokaz'', u režiji Ajle Beganović.

U predstavi igraju: Emrah Bušatlić, Elma Skeho, Lejla Pilav, Sarah Vrtagić, Nedim Ugarak, Eldar Bušatlić, Abdu Fazlibegović, Eldin Šečić, Mirza Idrizović, Dalia Huskić, Asja Ugarak i Hidajeta Zukanović. Scenografija: Emrah Bušatlić.

Dan je nastavio s odličnim predstavama, te je u natjecateljskom programu igrala predstava Dis Teatra Banja Luka – ''Kanata/m'rš u pozorište'' .

''Predstava ''Kanata'' (M'š u pozorište) je suvremena kritika kazališta i umjetnosti koju živimo i stvaramo: Jednostavni sadržaji su preuzeli svjetla pozornice. Ideje su zaboravljene, moral je prevaziđen, filozofija ne postoji, sve u svrhu stvaranja lake zabave za široke narodne mase. Pozorište pada u zaborav. U svojoj velikoj misiji osvješćenja i katarze, gubi bitku sa filmom, serijama i zaljubljenicima u slavu i novac'', priopćili su organizatori Festivala.

Tekst prati priču Marka, koji prolazi put od čiste ljubavi prema teatru i umjetnosti, preko akademije i pravila, do izgubljenog života u svijetu slave i ''lovarni'' lakih sadržaja. Tekst i režija: Ognjen Bogdanović. U predstavi igraju: Darko Grbić, Siniša Tešanović, Slaviša Borojević, Dušan Urošević, Kristina Čulić, Sofija Galić, Jovana Jović i Nikola Radivojac.

U pratećem programu igrala je i Kazališna družina ''Kolarin'' iz Dubrovnika sa predstavom ''MARE FJOČICA''. Autor teksta je Jozo Lovrić – Jadrijev, u ovoj neodoljivoj komediji, na simpatičan način, portretira dubrovačku siđelicu Maru Fjočicu, koja se usprkos ljubomori svojih jezičavih susjeda ženi za umirovljenog kapetana Cvijetana, a tako stvara autentičnu sliku Dubrovnika onda, ali i danas, u kojoj će se prepoznati različite generacije gledatelja.

Režiju potpisuje Paolo Tišljarić, a igraju: Marinka Metković, Ivan Boban, Jelena Maržić, Jelica Čučević, Ante Tonči Đuraković, Leo Mrkić, Aida Machiedo/Darija i Mikulandra Žanetić.

Za kraj večeri odigrana je predstava ''Prodavnica budućnosti'', Vahida Durakovića – monodrama u kojoj je igrao Sanel Ugarak.

''Prodavnica budućnosti'' je suvremena satira. Tematski predstava tretira ''prežvakanu'' pobunu pojedinca spram amoralne većine u izopačenom društvu do granice apsurda. U razvoju priče apsurd se usložnjava kada glavnim likom ovlada inat, bezumna volja koja sama sebi postaje cilj. Iako naš antijunak u jednom trenutku, pod pritiskom gladi i ukućana, prihvati da dušu proda đavolu, već sljedeće noći ga savjest „sisa“ poput more. Koristoljublje i licemjerje razdiru njegovu dušu dok se glava okreće razumu, iliti konformizmu. Polifonična borba unutar tijela se manifestira tikovima i nekontrolisanim glasovima.

Šesti dan je započeo razgovorom na okruglom stolu, a u nastavku dana publika će moći pogledati dvije natjecateljske predstave, ''Ožiljci'' iz Kaknja i ''Hanka'' iz Tuzle.