Uništavanje umjetnosti?

Apple na udaru kritika zbog najnovije reklame za iPad

Sci-Tech / Internet | 10. 05. 2024. u 08:04 Bljesak.info

Prije 40 godina emitirana je Appleova legendarna reklama “1984” koja je na neki način simbolizirala otpor čovjeka protiv distopijske budućnosti u kojoj će ljudi biti podređeni sustavu i kontroli te će slijepo slijediti i slušati sve što im se kaže. Razbijanje ekrana na kraju reklame predstavlja oslobađanje ljudi od takvog režima u kojem su ljudi samo poslušnici i pokazuje put prema kreativnoj budućnosti i slobodi, javlja BBC.

S tom, vjerojatno najpoznatijom reklamom u povijesti, Apple je najavio Macintosh, a ovaj tjedan kompanija je predstavila nove modele iPadova za koje su objavili i novu reklamu nazvanu Crush koja izazvala potpuno suprotan efekt. Prema nekima, ta reklama pokazuje kako je Apple danas postao upravo ono protiv čega se borio prije 40 godina - zaštitni znak bezlične kulture koja uništava ljudsku kreativnost.

Pogledajte reklamu u prilogu i bit će vam i više nego jasno zašto su mnogi pokazali palac dolje Appleu, a među inim, kritikama su se pridružile i poznate osobe poput Hugha Granta i Justine Bateme.

Reklama prikazuje gomilu stvari postavljenih na veliku hidrauličnu prešu koja se polako spušta i gnječi trubu, gitaru, gramofon, knjige, stare televizore i druge stvari. Nakon što ih zgnječi i podigne se gornji dio, na preši ostaje samo jedan uređaj - iPad. Iako je kompanija s ovom reklamom željela poslati poruku kako je iPad Pro, njihov najtanji tablet, u tako malom kućištu uspio zamijeniti sve spomenute uređaje i sva ta glazba, video, fotografije, pisani tekst stanu u kućište tanko samo 5,1 mm, većina je to shvatila potpuno drukčije.

iPad, odnosno Apple, umjesto da povećaju kreativnost ljudi, oni je ne samo uništavaju, već i obezvrjeđuju kulturu prikazom uništavanja instrumenata i knjiga.

Kritike ispod objavljenog videa su različite i brojne. Od spomenute usporedbe s 1984. pa do, kako je to na platformi X napisao Hugh Grant - destrukcije ljudskog iskustva, pod pokroviteljstvom Silicijske doline. Slično razmišlja i glumica i redateljica Justine Bateman koja je za ovaj oglas rekla da predstavlja uništavanje umjetnosti, dok je tekstopisac Crispin Hunt uništavanje glazbenih instrumenata usporedio s paljenjem knjiga.

Na reklamu su posebno žestoko reagirali Japanci: “Uništavanje alata je arogantno i uvredljivo za nas Japance”, napisao je jedan korisnik platforme X iz Zemlje Izlazećeg Sunca, dok je drugi komentirao kako glazbenici cijene instrumente više od svog života, a Apple ih u svoji promidžbenim materijalima uništava.