Priznanja

'Gnijezdu' dvostruki Grand Prix iz Banja Luke

Publika je istoga mišljenja - najbolja predstava na festivalu je Gnijezdo.
Kultura / Kazalište | 25. 10. 2019. u 08:20 Bljesak.info

Tekst članka se nastavlja ispod banera

Stručni žiri Međunarodnog festivala glumca ZAPLET 11 Banja Luka donio je odluku kako je najbolja predstava u cjelini Gnijezdo – Hrvatskog narodnog kazališta iz Mostara, a najbolja glumica festivala Jelena Kordić Kuret.

Ovu odluku jednoglasno donio je žiri koji je radio u sastavu Ljiljana Labović-Marinković, direktorica Dječijeg pozorišta Republike Srpske, Miljka Brđanin, glumica Narodnog pozorišta Republike Srpske, i Jelena Kojović-Tepić, književnica, novinarka i urednica Radio-televizije Republike Srpske.

Odluka žirija ove godine nije ostala usamljena, jer je i publika svojim glasovima izabrala upravo predstavu "Gnijezdo".

"Kvaliteta predstave 'Gnijezdo' je u tome što može pružiti utjehu, u tom smislu što publika može da se prepozna i da se identificira sa svim ovim situacijama. Svaki čovjek zna što se u njegovoj obitelji događa u četiri zida. Pokušavajući razbiti taj četvrti zid, i kroz tu šalicu kave ili čaja, želimo biti autentični onome što mi svi jesmo", izjavila Jelena Kordić Kuret prilikom primanja nagrade za najbolju glumicu večeri.

Predstava 'Gnijezdo' je komad o nesređenim odnosima između tri sestre i tri brata koji nenadano na godišnjicu majčine smrti otvaraju bolnu temu – što učiniti sa zajedničkom kućom koju je ozbiljno načeo zub vremena. Dok jedni žele promjene drugi pokušavaju argumentirano upozoriti zašto one nisu moguće. Rastrgnuti obiteljskim tajnama, nerealiziranim ljubavima, ratnim ožiljcima i viškom majčinske ljubavi, oni tek mogu proizvesti neverin u lokvi vlastite nepomičnosti, progovarajući vrlo otvoreno o (ne)mogućnosti komuniciranja i međusobnog (ne)razumijevanja.

Kako je u tekstu o predstavi napisao Dragan Komadina, ''u svojoj specifičnoj ekspoziciji ''Gnijezdo“ istražuje odnose glumaca s publikom te njihovo bivanje u izvedbenom prostoru. Gledalište postaje proširena pozornica, a publika aktivnim, dragim gostom, a kasnije i svjedokom kazališnog čina. Uvodni se dobrosusjedski ugođaj postupno transformira u scenu susreta u jednoj mostarskoj obitelji s jasno definiranim likovima i okolnostima''.

 

Kopirati
Drag cursor here to close