Novo otkriće

Manjak T stanica povećava rizike za covid-19 kod starijih

Kad mikrobi uđu u tijelo potaknu imuni sustav na odgovor u obliku upale koja nije specifično vezana uz bakterije ili viruse.
Sci-Tech / Znanost | 24. 09. 2020. u 09:19 Bljesak.info

Manjak određene vrste imunih stanica kod starijih osoba koje su ključne za borbu protiv stranih tijela mogao bi objasniti ranjivost starijih dobnih skupina za covid-19, kažu američki znanstvenici.

Nakon nekoliko dana slijedi precizniji imuni odgovor koji stvara antitijela protiv uljeza zajedno s T stanicama koje ili pomažu u proizvodnji antitijela ili traže i napadaju zaražene stanice, javlja HINA.

Prema rezultatima male studije objavljene u srijedu u časopisu Cell, pacijenti oboljeli od covida-19 s blažim simptomima imali su bolji odgovor imunog sustava a posebno jači odgovor T stanica na koronavirus.

Za ljude starije od 65 godina mnogo je vjerojatnije da će imati slabiji odgovor T stanica i slabije koordinirani odgovor imunog sustava na zarazu, napisao je koautor istraživanja Shane Crotty s instituta za imunologiju La Jolla.

"Sa starenjem izvori naših nezrelih T stanica presušuju", objašnjava on. "Imamo manje "neiskusnih" T stanica koje se mogu aktivirati kako bi odgovorile na novu zarazu", dodaje on.

Starenje i prorjeđivanje nezrelih T stanica mogu biti vezani faktori rizika koji objašnjavaju neuspjeh u stvaranju konsolidiranog odgovora imunog sustava što povećava izglede za teži oblik covida-19, poručuju znanstvenici.