Prvi kontakt?

U svemiru se čuju signali poput otkucaja sata - znanstvenici nemaju objašnjenje

Sci-Tech / Svemir | 08. 02. 2020. u 17:52 Bljesak.info

Izvor fotografije Twitter / Tajanstveni izvor radio signala dolazi iz galaksije udaljene 500 milijuna svjetlosnih godina

Astronomi iz cijelog svijeta već duže vrijeme fascinirani su misterioznim radio signalima koji ''bombardiraju'' naš planet iz dubokog svemira. Neki od njih povezuju ih s mogućim vanzemaljskim obavijestima.

Nova studija međunarodnog tima znanstvenika koju predvode astronomi iz Britanske Kolumbije, Kanada, otkrila je da tajanstveni izvor radio signala dolazi iz galaksije udaljene 500 milijuna svjetlosnih godina od našeg Sunčevog sustava i šalje brze radio signale poput otkucaja sata u 16,35-dnevni ciklusi, uključujući 1 do 2 signala na sat u razdoblju duljem od četiri dana i 12-dnevnoj tišini prije nego ponovno počne.

Twitter / Ne isključuje se mogućnost da bi ovo mogao biti vanzemaljski životni oblik

Otkriće je važno zbog radio-signala bržih od 150 zabilježenih u opservatorijima diljem planete Zemlje u posljednjem desetljeću i pol, ponovilo se samo deset, ali niti jedan stabilan kao izvor analiziran u studiji. Štoviše, samo je nekoliko signala praćeno  do galaksija iz kojih su došli, prenosi Sputnik.

Tajanstveni signal, poznat kao FRB 180916.J0158 + 65, prvi je put otkriven 2017. godine, ali se nastavio ponavljati, iako oko 600 puta slabiji od prvog puta. Studija je analizirala 28 "rafala" radio signala između rujna 2018. i listopada 2019., potvrdivši obrazac zaključkom da je ovo "prva otkrivena periodičnost bilo koje vrste kod izvora FRB".

Novi FRB snimljen je na SDS J015800.28 + 264253.0 galaksiji koja tvori zvijezde na oko 500 milijuna svjetlosnih godina od Zemlje.

"Otkrivanje 16,35-dnevnog perioda u ponavljanju izvora FRB-a važan je dokaz prirode ovih objekata", rekli su znanstvenici i pružili nekoliko mogućih objašnjenja fenomena.

Jedna od mogućnosti je da je objekt koji kruži oko Sunca i šalje signale samo u nekom trenutku njegove orbite. Drugo je da bi to mogao biti signal koji šalje binarni skup zvijezda koji se sastoji od masivne i super-guste, visoko magnetizirane neutronske zvijezde. Ili bi to mogao biti samostalni objekt stvoren rotacijom ili oscilacijom poput visoko magnetizirane neutronske zvijezde.

Iako to znanstvenici ne spominju, ne isključuje se mogućnost da bi ovo mogao biti vanzemaljski životni oblik koji pokušava uspostaviti kontakt s drugim oblicima života u galaksiji. Znanstvenici su bili fascinirani konceptom uspostavljanja kontakta s vanzemaljskim radio valovima još od 1890-ih, a brojne su zemlje izgradile radio-teleskope u prošlom stoljeću kako bi "uhvatile" dolazne, vanzemaljske radio valove.

Autori studije planiraju promatrati objekt koji emitira signale uzimajući u obzir tragove o njegovom podrijetlu. Skeniranje SDS-a J015800.28 + 264253.0 pomoću rendgenskih i gama-teleskopa može pružiti nove tragove za utvrđivanje njegovog identiteta.