Curiosity

NASA-in rover snimio predmet na Marsu koji je probudio maštu znanstvenika

Planetarni geolog Michelle Minitti istaknuo je kako je luk vjerojatno formiran od materijala koji se odupiru eroziji.
Sci-Tech / Svemir | 03. 08. 2021. u 19:51 Bljesak.info

NASA-in rover Curiosity nedavno je otkrio zanimljivu formaciju kamenja na površini Marsa. Sad mu se pružila prilika pobliže je istražiti i ono što je otkrio zbunilo je znanstvenike.

Naime, tijekom svog istraživanja kratera Gale, u kojem se nalazi planinski vrh Mount Sharp, Curiosity je snimio nekoliko fotografija na kojima se vidi neobičan luk sastavljen od kamenja.

NASA-ina planetarna znanstvenica Abigail Fraeman opisala je to kao zaista zanimljivu fotografiju zanimljive kamene strukture.

Ne radi se o glatkom kamenu, već o strukturi koja prije podsjeća na koraljni greben, s kvrgama koje kao da iskaču s površine kamena.

Rover Curiosity proučava područje Marsa koje je bogato glinom i graniči s područjem u kojem se nalaze minerali i sulfati, poput gipsa i gorke soli.

Oba područja ukazuju na potencijalnu prisutnost vode u prošlosti, zbog čega su znanstvenicima veoma zanimljiva.

Kod spomenutog luka posebno je zanimljivo to što je izuzetno malen. Koliko točno malen, teško je procijeniti jer Curiosity nema metar kojim bi izmjerio njegovu duljinu.

No dovoljno je reći da fotografija na kojoj se luk pojavio pokriva tek 16,5 centimetara, što znači da ni on nije veći od toga, javlja Zimo.