Lansiranje satelita

Europa će poboljšati vremenske prognoze

Satelit Aeolus je dio projekta Kopernik, zajedničke inicijative Europske unije i Europske svemirske agencije…
Sci-Tech / Svemir | 23. 08. 2018. u 14:09 Bljesak.info

Novi satelit koji će koristiti naprednu lasersku tehnologiju kako bi pratio globalne vjetrove i poboljšao meteorološke prognoze uspješno je poslan u orbitu, objavila je tvrtka Arianespace koja ga je lansirala, prenosi Hina.

Lansiranje satelita "Aeolus", nazvanog po grčkom bogu vjetra Eolu, izvedeno je u srijedu u 22:10 sati po hrvatskom vremenu iz Francuske Gvajane, nakon odgode od 24 sati zbog loših vremenskih uvjeta. Arianespaceov satelit "Vega prevezao je svog putnika tijekom leta koji je trajao manje od 55 minuta i Aeolus je stavljen u orbitu sinkroniziranu sa Suncem", objavila je tvrtka nakon lansiranja.  Takve orbite omogućavaju satelitima da uvijek imaju pogled na Sunce i da primaju solarnu energiju. Aeolius će "istraživati najnižih 30 kilometara atmosfere kako bi mjerio vjetrove oko Zemlje", otkrila je tvrtka.

Taj je satelit dio projekta Kopernik, zajedničke inicijative Europske unije i Europske svemirske agencije (ESA) kojoj je cilj pratiti ekološku štetu i pomoći pri operacijama kod elementarnih nepogoda.  Satelit je opremljen samo jednim instrumentom - Dopplerovim lidarom za vjetar, naprednim laserskim sustavom koji je dizajniran da precizno mjeri obrasce svjetskih vjetrova iz svemira.  "Gotovo istovremena zapažanja lidara davat će pouzdane profile vjetrova, dodatno će poboljšati preciznost numeričkih meteoroloških i klimatskih predviđanja te poboljšati shvaćanje dinamike tropa i procesa važnih za klimatsku varijabilnost", pojasnio je Arianespace.

Aelous je peta ESA-ina planirana misija u sklopu programa Earth Explorer. Drugi sateliti koji su već završili svoje misije ili one još uvijek traju, mjerili su Zemljino gravitacijsko i geomagnetsko polje, vlažnost tla, salinitet oceana i kriosferu, odnosno zaleđena područja planete.