Skrivali su se

Broj asteroida u Sunčevom sustavu povećao se za preko pola milijuna

Dvoje astronoma pronašlo je i kategoriziralo preko pola milijuna novih malih pokretnih svemirskih objekata u Sunčevom sustavu koji su se "skrivali" u starim podacima.
Sci-Tech / Svemir | 23. 08. 2021. u 15:13 Bljesak.info

Alexey Sergeyev i Benoit Carry sa sveučilišta Cote de Azur u Francuskoj pronašli su preko pola milijuna novih malih pokretnih svemirskih objekata u Sunčevom sustavu, a to su napravili detaljnim pregledavanjem podataka (odnosno fotografija) Sload Digitay Sky Surveyja (SDSS). Riječ je o podacima koji su prikupljeni pomoću teleskopa Apache Point Observatory u Novom Meksiku.

Sergeyjev i Carry su stoga objavili katalog s 1.542.522 zabilježenih promatranja, među kojima se nalazi 379.714 poznatih objekata u pokretu u Sunčevom sustavu te čak 506.200 novih i dosad nepoznatih takvih objekata.

Među takve objekte ubrajaju se asteroidi, kometi i drugi objekti iz Kupierovog pojasa.

Procjenjuju da je katalog oko 95 posto upotpunjen te da je njegova pročišćenost na poznate kretajuće objekte u Sunčevom sustavu sada iznad 95 posto.

Otkrivanje otkud točno ti objekti dolaze moglo bi biti ključno za razumijevanje evolucije ranog Sunčevog sustava. Njihova orbitalna distribucija i kompozicijska distribucija potrebne su za praćenje dinamičkog puta od njihovih regija u kojima su nastali do njihovih trenutnih lokacija, navode Sergeyjev i Carry u studiji, javlja Zimo.