Svijet

VIDEO | Živimo u hologramu – Mi smo samo simulacija superiorne civilizacije

Sci-Tech / Flash | 06. 02. 2017. u 13:20 R.I.

Fizičari iz Kanade, Velike Britanije i Italije smatraju da postoji vjerojatnost da smo živjeli ili da živimo u - hologramu, odnosno da je naš život samo kompjuterska simulacija tehnološki superiorne civilizacije.

Naslovne strane nekih znanstvenopopularnih medija prenose vijest da su znanstvenici po prvi put "pronašli konkretne dokaze" da je svemir u kojem živimo nastao iz holograma. U novoj studiji objavljenoj u časopisu Physical Review Letters fizičari su pokušali pokazati da se "nepravilnosti u pozadinskom mikrovalnom zračenju jednako dobro mogu objasniti hipotezom o holografskom velikom prasku".

Istraživači su simulacijama pokazali kako se struktura jeke velikog praska koju danas još uvijek vidimo može dobiti i ako se pretpostavi nastanak svemira iz samo dvije dimenzije.

Vodeći autor studije Niayesh Afshordi, profesor Fizike i astronomije na sveučilišto Waterloo u Kanadi navodi da će sve ideje o ovoj hipotezi biti testirane kada budu poboljšani podaci i teorijsko shvaćanje - što se može ostvariti u sljedećih pet godina.

Afshordi i članovi njegovog tima u svojoj novoj studiji analizirali su nepravilnosti u kozmičkom mikrovalnom zračenju i odjeku "velikog praska", te došli do zaključka da se one odlično mogu objasniti holografskom fazom u razvoju svemira.

U svojoj simulaciji kreirali su model u kojem je svemir imao dvije dimenzije prostora i jednu dimenziju vremena.

Kada su u simulaciju ubacili brojne postojeće podatke o svemiru, uspjeli su da objasne varijacije u pozadinskom mikrovalnom zračenju.

Neki portali iz toga izvode zaključak da živimo u hologramu, a neki idu i dalje, pa tvrde da živimo u Matrixu - nekoj računalnoj simulaciji tehnološki superiorne civilizacije.

Dio medija tvrdi da bi to mogao biti dokaz da je sve što vidimo zapravo samo "Božji matematički san".

Ideja o svemiru kao hologramu proizašla je iz potrebe pomirenja teorije relativnosti i kvantne mehanike.

Koncept svemira kao holograma još su devedesetih godina 20. stolježa promovirali fizičar Leonard Susskind i njegove kolege u sklopu "teorije struna", prenijela je Srna.