Otkriće

Vanzemaljci mogu doći: DNK preživio put u svemir

Sci-Tech / Flash | 27. 11. 2014. u 12:53 R.I.

Znanstvenici koji su poslali u svemir mali dio DNK-a na vanjskom kućištu rakete otkrili su da može preživjeti temperature veće od tisuću stupnjeva Celzija, objavilo je švicarsko Sveučilište u Zurichu na svojim internetskim stranicama.

Istraživanje švicarskih znanstvenika pokazalo je da DNK može preživjeti ponovni ulazak u atmosferu, što otvara mogućnost za dolazak molekula izvanzemaljskog života iz svemira na Zemlju.

To otkriće bilo je potpuno iznenađenje za naučnike. Usprkos ogromnim temperaturama koje su dostizale i više od 1.000 stupnjeva Celzija tijekom kratkog leta u suborbitalni prostor oko Zemlje i natrag, većina uzorka DNK-a ostala je netaknuta.

''Bili smo u potpunosti iznenađeni kada smo otkrili da je ostalo toliko netaknutog i funkcionalno aktivnog uzorka DNK'', izjavila je dr. Cora Thiel, jedna od znanstvenica sa Sveučilišta u Zurichu.

Njezin kolega s istog Sveučilišta, profesor Oliver Ullrich, rekao je kako ''ova studija pruža eksperimentalne dokaze da je genetska informacija DNK sposobna preživjeti ekstremne uvjete u svemiru i ponovni ulazak u zemljinu atmosferu''.

Misija TEXUS-49 lansirana je iz europske baze Esrange u Kiruni na sjeveru Švedske i njezina prvobitna svrha bila je proučiti utjecaj gravitacije na gene ljudskih stanica unutar rakete.

Međutim, znanstvenici su odlučili također testirati učinke svemirskog putovanja na DNK-a koju su stavili na tri mjesta na vanjskom kućištu rakete.

''Rezultati pokazuju da usprkos svim mjerama opreza svemirski brodovi mogu prenijeti zemaljski DNK-a na svoja mjesta slijetanja i to moramo imati pod kontrolom kada budemo tražili izvanzemaljske oblike života'', rekao je Ullrich.