Otkriće

Nova pitanja o evoluciji čovjeka

Sci-Tech / Flash | 09. 05. 2017. u 09:54 R.I.

Znanstvenici su utvrdili da su prvi ljudi koegzistirali u Africi prije 300.000 godina s vrstom sličnom čovjeku malog mozga, za koju se vjerovalo da je već bila izumrla na kontinentu u to vrijeme.

Ovo otkriće postavlja nova pitanja o evoluciji čovjeka, uključujući određene tipove ponašanja koja su se do sada pripisivala ljudima, a koja su bila razvijena kod predaka homosapijensa hominina.

Hominini su izumrla grupa istog roda kao ljudi. Čimpanze i gorile su biološki udaljenije od homosapijensa u odnosnu na hominine.

Vrsta o kojoj je ovdje riječ je homonaledi, čiji su ostaci pronađeni u Južnoafričkoj Republici, 50 kilometara sjeverozapadno od Johanesburga, prenijela je Srna. Znanstvenici su prvobitno mislili da su fosili stari 2,5 milijuna godina i bili su iznenađeni činjenicom da su sahranjivali svoje mrtve.

Međutim, datiranjem sedimenata u kojima su pronađeni fosili, kao i zubi utvrđeno je da su živjeli prije između 236.000 i 335.000 godina, u vrijeme kada su se počeli javljati prvi moderni ljudi.

Znanstvenici su u podzemnim pećinama, komorama i hodnicima našli dobro očuvanu lubanju, što ukazuje na to da su pripadnici vrste homonaledi namjerno polagali svoje mrtve u pećinu.

Dokazi o ovako složenom ponašanju prilično je iznenađenje za ljudsku vrstu s jednom trećinom našeg mozga.

To znači da su se pripadnici vrste homonaledi susretali s homosapijensom. Među najbolje očuvanim ostacima su fosili dvije odrasle osobe i jednog djeteta.