Otvoreno 4. izdanje festa

Elvis Stanić: Calamus Jazz festival se upisuje na kartu značajnijih jazz festivala u regiji

Kultura / Flash | 10. 07. 2014. u 22:47 A.M.

Tekst članka se nastavlja ispod banera

Luis Bonilla Mediteranean Colective u Mostar je doveo jedan sasvim novi doživljaj jazza koji je na sofisticiran i stravstven način otvorio ovogodišnje četvrto izdanje ‘Calamus jazz festivala’.

Vrsni američki tromobonist pokazao je publici niz svojih ”glazbenih trikova” te demonstrirao raskoš svog sviračkog talenta, zajedno sa vrhunskim regionalni, glazbenicima, spojenima ekskluzivno za ovu prigodu – kontrabasist Goran Rukavina, talijanski bubnjar Paolo Muscovi, srpski pijanist Ivan Aleksijević i hrvatski gitarist i multiinstrumentalist, Elvis Stanić.

Ovogodišnji Calamus jazz festival promijenio je svoj koncept, te će umjesto koncerata dan za danom,  mostarska publika tijekom cijelog ljeta imati priliku slušati vrhunsku jazz glazbu. Naredni izvođači na mostarskoj jazz sceni za sada će ostati iznenađenje organizatora, no publika će o svemu biti pravovremeno obaviještena

U čudesnoj fuziji Bonilline, Aleksijevićeve i Stanićeve glazbe nastaje jedan potpuno novi doživljaj jazza – tradicionalna američka i „latin jazz“ tradicija savršeno se pronalaze u mediteranskom i balkanskom sazvučju, stvarajući jedan novi žanr, istovremeno i sofisticiran i strastven, očekivani, a ipak drugačiji. Sinergija Bonille, Stanića i Aleksijevića pruža nam ono najbolje od različitosti njihova pristupa glazbi i pokazuje kako vrhunska jazz glazba, unatoč tome što je možda u svojoj suštini komplicirana, može biti vrlo pitka i razumljiva svima.

''U projektu 'Calamus jazz festivala' sam od samog početka, neizmjerno mi je drago ne samo što se jedan ovakav festival održava, nego se i što se proširio. Moram reći da se o Calamus festivalu govori svuda u Hrvatskoj po našim klubovima, među muzičarima i među onima koji rade festivale, a i ima puno njih koji su svirali ovdje, te se zna izvrstan rejting Calamus festivala među jazz festivalima'', rekao je u izjavi za Bljesak.info gitarist Elvis Stanić, koji je od samih početaka uz ovaj vrhunski mostarski glazbeni festival.

Stanić je istaknuo kako je u današnje vrijeme teško održati jedan ovakav festival, a pogotovo njegov nivo držati na zavidno kvalitetnoj razini.

''Održati jedan ovakav kulturni projekt kada je realno sve teže i teže održati bilo kakav kulturni projekt je za pohvalu. Za ovaj festival se ne može reći da se samo 'održava', već se širi i drži na nivou, što je danas sve teže i teže, iz tog razloga mi se čini da se Calamus upisuje na karte značajnijih jazz festivala u regiji, što je ja vjerujem jedan od razloga zašto je Luis Bonilla upravo u Mostaru. On je zasigurno jedan od najvećih trombonista na američkoj jazz sceni. Kada sam predložio dolazak u Mostar vrlo rado je prihvatio, te oduševio se festivalom i ovom scenom koju nosi'', nadodao je Stanić.

Luis Bonilla je izjavio kako je za njega apsolutan je užitak biti u ovom povijesnom dijelu Europe i svijeta.

''Povijest se ne osjeti samo u arhitekturi nego i kroz način na koji ljudi pričaju komuniciraju i kako s ponašaju prema strancima. Izuzetno lijepo sam primljen otkako sam ovdje. Iako je večer kišovita i sparna mnogo ljudi je tu, čini mi se da je ovdje velik je interes za glazbu i umjetnost, ne znam što reći nego veoma sam uzbuđen što nastupam na sceni Calamus kluba u Mostaru'', rekao je za medije Bonilla.

Odziv publike na ovaj jazz festival već četvrtu godinu za redom pokazuje kako ovaj festival ima apsolutno opravdanje u gradu, ali i kako jazz u Mostaru ima svoju publiku.

''Jazz uvijek ima svoju publiku. Jazz ne treba dijeliti od bilo koje druge glazbe dobre glazbe. Ne dijelim ga od rocka od popa, ja dijelim samo lošu i dobru glazbu. Naslušao sam se i ja lošeg nekvalitenog jazza, vjerujte mi ima ga. Ne radi se o glazbenom stilu nego i o tome koliko se kvalitetno glazba svira. Dobar jazz će uvijek imati publiku i privući je. Ona publika koja dođe na dobar jazz slušat će i ostalo, oni koje slučajno zadesi loš jazz, priča da ga je teško shvatiti onda se pričaju one stvari da to je teško slušati da je to muzika od muzičara za muzičare, što nije istina. To je mistifikacija svirke, ako su dobri muzičari dobra je svirka i biti će ljudi'', rekao je Stanić ističući kako jazz scena naših prostora ima vrhunske jazz galzbenike.

''Naravno cijenim svoje kolege Matiju Dedća i Tamaru Obrovac, ne želim nikoga pojedinačno nabrajati da ne bih nikoga izostavio, ali naša glazbena scena sigurno ima vrhunskih jazzera. Ono što je dobro u jazzu je da se komunicira uvijek. To je jezik kojeg svi govore, mi se nađemo na pozornici, bez posebnih priprema u roku 15 minuta znamo što i kako ćemo svirati, samo od sebe se razvija, jer svi govorimo isti jezik, jezik jazza'', nadodao je Stanić, ističući kako će mostarska publika na ovom festivalu zasigurno imati proliku čuti još mnogo vrhunskih svjetskih i domaćih jazz glazbenika, samo je pitanje hoće li doći ovo ili iduće ljeto.

Kopirati
Drag cursor here to close