Klimatske periferije u fokusu programa Naša staništa: Retrospektiva Ursule Biemann i Carlosa Casasa
Our Habitats

Klimatske periferije u fokusu programa Naša staništa: Retrospektiva Ursule Biemann i Carlosa Casasa

Kultura / Film TV | 22. 04. 2020. u 13:51 Bljesak.info / Bljesak.info

Tekst članka se nastavlja ispod banera

Tijekom drugo tjedna program „Naša staništa“ (Our Habitats) predstavlja radove dvoje umjetnika koje spajaju teme post-humanizma i klimatske pravde.

Nakon što je program otvoreni program Pravo Ljudski Film Festivala „Naša staništa“ tijekom prvog tjedna okupio preko 1800 ljudi, a svaki je film pogledalo preko 250, nastavljamo s retrospektivama dvoje umjetnika koje povezuju udaljenost, oštrina zemlje, klime, vode, i klimatska pravda.

Ursula Biemann je umjetnica, spisateljica i video esejistica sa sjedištem u Zürichu u Švicarskoj. Njena pluralistička praksa obuhvaća niz medija, uključujući eksperimentalni video, intervju, tekst, fotografiju, kartografiju i materijale koji se susreću u visoko formaliziranim prostornim instalacijama.

U svojim videozapisima Biemann isprepliće pejzaže s dokumentarnim snimkama, SF poezijom i akademskim nalazima kako bi pripovijedala kompleksnu i promjenjivu planetarnu stvarnost.

Njeni nedavni istraživački radovi odveli su je u Amazonu i arktičku regiju, gdje istražuje klimatske promjene i ekologiju nafte i vode, iz čega će nastati Akustički ocean (2018.), Zakon šume (2014.) i Dubinsko vrijeme (2013.), koji su počevši od danas na programu „Naših staništa“.

Carlos Casas (Barcelona, Španjolska) je redatelj i umjetnik čija praksa obuhvaća film, zvuk i vizualnu umjetnost. Poput Ursule Bimann, Casas istražuje „geografske periferije“, najmanje naseljena, najsiromašnija mjesta na planeti, kreirajući zapise o načinima preživljavanja unutar u ekstremnim klimatskim uvjetima na zemlji. O „Trilogiji o kraju“, Carlos kaže:

Trilogija je posvećena najekstremnijim sredinama na planeti, a zanimalo me je kako živjeti u ovim krajevima i pokušao sam uhvatiti stilove života koji nestaju. Zanimao me je kolektivni imaginarni prostor i njihova mitska ideja o kraju svetu. Zanimali su me pejzaži, mjesta koja su na određeni način nosila osjećaj „kraja“, uslijed napuštenosti, udaljenosti, oštrine zemlje i naravno životnih uvjeta, mjesta koja bi na neki način mogla predstavljati post-apokaliptični scenarij budućnosti i na istodobno izvjestan arhaični civilizacijski osjećaj.

Program „Naša staništa“ nastao je kao rezultat suradnje, podrške i solidarnosti autora i autorica koji su tijekom proteklih godina bili dio Pravo Ljudski Film Festivala. Kuratori programa su Diogo Pereira i Kumjana Novakova, a projekcije su svaki dan u 18h na službenom vimeo kanalu i Facebook stranici Pravo Ljudski Film Festivala.

Sve su projekcije otvorene. Dobrodošli/e!

Kopirati
Drag cursor here to close